Medijski pogled na humanitarne trendove: usporedba tema u Hrvatskoj i Sloveniji

News

Natrag na Vijesti

Medijski pogled na humanitarne trendove: usporedba tema u Hrvatskoj i Sloveniji

Foto: Press clipping

U prosincu smo se posvetili analizi medijskog praćenja različitih humanitarnih tema i socijalno osjetljivih grupa u Hrvatskoj i Sloveniji. Cilj nam je bio istražiti koliko su različite ranjive skupine u društvu zastupljene u online medijima i koliko im je prostora dodijeljeno. Fokusirali smo se na beskućnike, osobe s invaliditetom, starije osobe, djecu bez roditelja, kao i na donacije i humanitarne aktivnosti.

Hrvatska: u vrhu su donacije i skrb za osobe s invaliditetom

Praćenjem oko 400 online portala zabilježili smo ukupno 6327 objava. U ovom mjesecu radosti i darivanja očekivano je dominirala riječ donacija" koja je skupila čak 2614 objava, što predstavlja 38% svih objava. Donacije su spominjane u kontekstu koji nije uključivao samo pomoć ranjivim skupinama, već se odnosio i na različite institucije poput škola, bolnica i vrtića. Osobe s invaliditetom bile su druga najspominjanija skupina s 2436 objava ili 35%, što je vjerojatno zbog toga što je prosinac mjesec invaliditeta. Stoga je velika pozornost posvećena njihovim problemima i potrebama. Na trećem su mjestu starije osobe sa 16 posto postova, uglavnom usmjerenih na naknade i mirovine, a manje na izgradnju domova za starije osobe. Riječ "beskućnik" pojavila se u 9% medijskih objava.

Slovenija: raznolik fokus na društvene skupine

Objavljeno je ukupno 3.400 članaka na temu ugroženih skupina, a nacionalni medij RTV SLO objavio je 59 objava. Najveći udio objava posvećen je osobama s invaliditetom i to ukupno njih 2523 objave, što predstavlja 17% svih objava. Sadržajno gledano ove su objave izvještavaleo posebnim događajima, inicijativama ili pričama koje ističu njihove uspjehe i izazove. Starije osobe i beskućnici dobile su usporedivu količinu pozornosti, s 386, odnosno 381 objavom, što ukazuje na povećanu svijest o problemima s kojima se te skupine suočavaju, posebice tijekom zimskih mjeseci kada je potreba za pomoći i podrškom veća. Osobe s posebnim potrebama bile su tema u 138 objava, dok su humanitarne aktivnosti i javne kuhinje rjeđe spominjane.

Razmišljanje o budućnosti

Iznenađujuće, u obje zemlje najmanje pažnje su dobila djeca bez roditelja pa se postavlja pitanje njihove vidljivosti i zastupljenosti u medijskom prostoru, posebno u vrijeme kada je naglasak na obiteljskoj toplini i zajedništvu. Ono što nije iznenadilo je volja ljudi da pomognu kao i postojanje socijalne osjetljivosti i solidarnosti spram onih kojima je pomoć potrebna. Promišljajući što nam donosi budućnost, posebno u smislu poboljšanja kvalitete života društva u cjelini i spremnosti na suočavanje s novim izazovima, postavlja se pitanje hoće li se socijalna komponenta društva uspjeti bolje institucionalno riješiti, a koliko će se države i dalje oslanjati na građane dobrog srca.

Back

Comments (0)

To comment, you have to sign-in!