Barometar trgovačkih lanaca – kolovoz 2020.

Novosti iz Press clippinga

Natrag na Novosti iz Press clippinga

Barometar trgovačkih lanaca – kolovoz 2020.

Analiza medijskog publiciteta trgovačkih lanaca u Hrvatskoj donosi rezultate o kojim se trgovačkim lancima u kolovozu najviše pisalo, te u kojim kontekstima.

Praćen je publicitet 11 trgovačkih lanaca u 6 dnevnih novina (Glas Istre, Glas Slavonije, Novi list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija i Večernji list). Željeli smo, uz ostalo, saznati postoji li razlika u objavljivanju u odnosu na nacionalne i regionalne dnevnike. Analizom su obuhvaćene samo kvalitetne (sadržajne) objave, to jest one u kojima su trgovački lanci glavni samostalni ili glavni nesamostalni subjekti/teme u objavi.

U kolovozu smo ukupno izdvojili 32 sadržajne objave u navedenim dnevnim novinama. U analizu smo uključili još jedan trgovački lanac, Eurospin, pa su se tako od ukupno 11 praćenih trgovačkih lanaca, pojavili svi osim KTC-a i Dione. Najviše se objavljivalo o Konzumu, na drugom je mjestu Eurospin, a treće mjesto dijele tri lanca: Lidl, Spar i Tommy.

*Napomena: zbroj objava svih trgovačkih lanaca ne odgovara ukupnom broju objava jer se jedan ili više trgovačkih lanaca može pojaviti u istoj objavi.

Poslovanje je najzastupljenija tema u kolovozu, udio objava iznosi 53% u ukupnom broju zabilježenih objava. Slijede teme vezane za DOP i marketing te asortiman i cijene proizvoda, obje s udjelom od 19%.

Kod vodećeg se Konzuma najviše objavljivalo o DOP-u i marketinškim aktivnosti, udio objava iznosi 40%, a poslovanje se nalazi na drugom mjestu s udjelom od 34% u ukupnom broju objava zabilježenih za Konzum.

Poslovanje je jedina tema koja je zabilježena kod Eurospina (100%), najzastupljenija je i kod Lidla (80%), te Spara (60%), a kod Tommyja su s jednakim udjelom zastupljene teme poslovanje i asortiman i cijene, svaka s 40%.

Kod Konzuma se pisalo o Zumićima, novom edukativnom i društveno odgovornom programu vjernosti kroz koji se naglašava važnost pčela u ekosustavu, upoznaje s poteškoćama koje im prijete te načinima njihova očuvanja. Kupci Konzuma za svakih potrošenih 75 kuna dobivaju vrećicu s 5 sličica te jednom bonus naljepnicom. Za sakupljenih 10 naljepnica može se kupiti jedan od veselih plišanaca, a sličice se lijepe u poseban katalog kroz koji najmlađi, a i oni stariji, mogu naučiti sve o životu pčela. Napomenuto je i kako je u proizvodnji albuma i sličica korišten papir koji je 100% recikliran, a i plišane su igračke izrađene od recikliranih materijala, čime se kupcima šalje važna poruka o očuvanju okoliša. Objavljivalo se i o humanitarnoj udruzi Rijeka ljubavi koja svakodnevno dijeli obiteljski doručak za 70-ak obitelji u socijalnoj potrebi, a hranu su donirali Konzum i Spar.

Kolovoz je donio vijesti o otvaranju novog trgovačkog lanca na hrvatskom tržištu, talijanskog Eurospina. Pobudio je veliko zanimanje medija i javnosti pa se objavljivalo o otvorenju prvog supermarketa u Zadru, komentarima stručnjaka o utjecaju na tržišne udjele trenutno vodećih trgovačkih lanaca, razgovoru s čelnim čovjekom Eurospina u Hrvatskoj, poslovnim planovima. Svakako će biti zanimljivo pratiti daljnji tijek događaja.

Najviše je objavljivao Jutarnji list. Slijede Slobodna Dalmacija, Glas Slavonije i Večernji list, dok su najmanje objavljivali Glas Istre i Novi list.

Gledajući pojedinačno po trgovačkim lancima, podjednako se objavljivalo u nacionalnim i regionalnim dnevnicima.

Foto: Press clipping, IK

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!