Barometar trgovačkih lanaca – travanj 2020.

Novosti iz Press clippinga

Natrag na Novosti iz Press clippinga

Barometar trgovačkih lanaca – travanj 2020.

Barometar trgovačkih lanaca – travanj 2020.

Analiza medijskog publiciteta trgovačkih lanaca u Hrvatskoj donosi rezultate o kojim se trgovačkim lancima u travnju najviše pisalo, te u kojim kontekstima.

Praćen je publicitet 10 trgovačkih lanaca u 6 dnevnih novina (Glas Istre, Glas Slavonije, Novi list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija i Večernji list). Željeli smo, uz ostalo, saznati postoji li razlika u objavljivanju u odnosu na nacionalne i regionalne dnevnike. Analizom su obuhvaćene samo kvalitetne (sadržajne) objave, to jest one u kojima su trgovački lanci glavni samostalni ili glavni nesamostalni subjekti/teme u objavi.

U travnju smo ukupno izdvojili 55 sadržajnih objava u navedenim dnevnim novinama. Od 10 praćenih trgovačkih lanaca, pojavili su se svi osim Dione za koju nije bilo objava. Najviše se pisalo o Konzumu, a slijede Spar i Kaufland.

Tematski je u travnju najviše objava vezano za DOP i marketinške aktivnosti, udio iznosi 36 posto unutar svih zabilježenih objava.

Kod vodećih je trgovačkih lanaca samo kod Spara ta tema najzastupljenija, udio iste iznosi 32 posto unutar objava zabilježenih za ovaj trgovački lanac. Kod Konzuma i Kauflanda je na prvom mjestu poslovanje, udio kod Konzuma iznosi 29 posto, a kod Kauflanda 47 posto.

Zajedničko svim trgovačkim lancima, a i dio sadržaja većine objava je naravno epidemija koronavirusa. Trgovci su se sjajno prilagodili novim uvjetima poslovanja te na još višu razinu podigli stroge standarde koje ionako poštuju.

Konzum je, uz Spar i Lidl, prvi krenuo s otkupom domaćih proizvoda te najavio suradnju i nakon krize s onima koji se pokažu doraslim zadatku. Iz Uprave Konzuma poručuju kako se samodostatnost u situaciji uslijed koronavirusa pokazala izrazito važnom za održavanje lanca opskrbe te kako bi svi zajedno trebali raditi na jačanju domaće poljoprivrede. Unatoč povećanju potražnje, u Konzumu su uloženi svi napori kako bi kupci imali sve potrebno, a osigurane su i mjere zaštite i za kupce i za djelatnike. U skladu s mjerama ograničenja kretanja, potražnja u Konzumovoj internetskoj trgovini porasla je deset puta u odnosu na prethodno razdoblje, a udvostručila se i količina proizvoda u narudžbama u odnosu na redovno poslovanje. Objavljivale su se i reportaže sa zaposlenicima Konzuma zbog kojih "život teče dalje, koroni u inat"". Kao znak zahvalnosti Konzum im je isplatio dodatak na odrađenu satnicu te uskrsnicu od 1000 kuna.

Kako bi zaštitio svoje djelatnike, a i podržao hrvatske tvrtke, Spar je osigurao zaštitne maske iz Varteksa. Poručuju da njihovi djelatnici već nose i maske koje su kupili od drugih hrvatskih tvrtki, kao što su Galeb iz Omiša, Trgoleptir iz Rijeke te Orljava iz Požege. Svojim su djelatnicima isto tako nakon isplate bonusa od 1500 kuna, isplatili i uskrsnicu od 400 kuna.

Kaufland je također otvorio svoje police za male domaće proizvođače i OPG-ovce kako bi pomogao onim gospodarski najugroženijima. Ovaj trgovački lanac već dugi niz godina surađuje s brojnim domaćim proizvođačima putem projekta ""Naše mi najbolje paše"". Osim toga poručuju kako su iznimno ponosni na svoje zaposlenike u trgovinama i logističko-distributivnom centru koji ulažu veliki trud kako bi njihovi sugrađani mogli pronaći sve ono što im je potrebno u ovim izvanrednim okolnostima.

Tematski su se objave o trgovačkim lancima najviše odnosile na DOP i marketing. Udio objava iznosi 36 posto od ukupnog broja zabilježenih objava. Slijedi tematika vezana za poslovanje s udjelom od 33 posto.

Brojčano su dnevne novine u travnju dosta slično objavljivale. Najviše objava je bilo u Glasu Slavonije i Novom listu. Objave o Konzumu, Sparu, Kauflandu i Lidlu zabilježili smo u svih 6 dnevnih novina, dok su o Studencu, Plodinama i Tommyju objavljivali samo regionalni dnevnici.

Objave o Studencu zabilježili smo u Glasu Istre, Novom listu i Slobodnoj Dalmaciji, a o Plodinama u Glasu Istre, Novom listu i Glasu Slavonije. Tommy je imao najviše objava u Slobodnoj Dalmaciji te jednu u Novom listu. NTL se javio u Večernjem listu i Glasu Slavonije, a KTC u Jutarnjem listu.

Foto: Ines Kovačić

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!