DOP AKTIVNOSTI FCMG TRGOVACA 15.11.2018. – 13.3.2019. - KRATKI ANALITIČKI PREGLED

Novosti iz Press clippinga

Natrag na Novosti iz Press clippinga

DOP AKTIVNOSTI FCMG TRGOVACA 15.11.2018. – 13.3.2019. - KRATKI ANALITIČKI PREGLED

Jesu li bili zastupljeni svi segmenti DOP –a? Prisjetimo se, uzimajući u obzir interne i eksterne dimenzije, ključni segmenti DOP –a su:

1.briga za društvo/zajednicu u kojoj organizacija djeluje

2.briga za vlastite zaposlenike

3.briga za dobavljače, klijente, partnere i suradnike

4. sponzorstva i donacije

5. zaštita zdravlja i okoliša.

Sponzorstva i donacije

Lidl je bio ponosni partner produkcije predstave Orašar, koju je po prvi puta uprizorilo kazalište Trešnja, a popularne drvene igračke iz Lidla sudjelovale su i u samoj predstavi, a trajno će ostati u igraonici Gradskog kazališta Trešnja. U igraonici je održana i kreativna radionica za djecu iz Dječjeg doma Sv. Terezije inspirirana Orašarom. Njihova suradnja nastavljena je za Fašnik, kada je Lidl donirao krafne i počastio male maškare u Trešnji.

Lidl je bio i među sponzorima 14. humanitarnog karnevalskog bala u Rijeci na kojem se prikupljao novac za medicinsku opremu dječje bolnice.

Konzum je i ove godine pokrenuo tradicionalnu blagdansku akciju, ovog puta pod nazivom "Radost je u malim stvarima", a od prodaje posebno dizajniranih ukrasnih papira, vrećica i kartica za pakiranje poklona donirana je jedna kuna za Udrugu SOS Dječje selo Hrvatska (Lekenik i Ladimirevci), koje u obiteljskom okruženju brine za djecu bez roditelja i roditeljske skrbi. Akciju prati i glazba Bolesne Braće "Odmotaj papir i zamotaj ljubav". Ukupno je u akciji prikupljeno i donirano u siječnju 200 tisuća kuna. Ovo nije jedina predbožićna akcija Konzuma. U suradnji s Mastercardom, koji sudjeluje u globalnom partnerstvu Svjetskog programa za hranu, prikupljena su sredstva za djecu iz socijalno ugroženih obitelji iz Hrvatske (Udruga Djeca prva) i Ruande (školski obroci). U siječnju je donirano 350 tisuća kuna obiteljima slabijeg imovinskog stanja o kojima brine Udruga Djeca prva. Konzum i Henkel u siječnju su uručili donaciju od 47 tisuća kuna Udruzi Krila iz akcije "Raširimo krila zajedno". Udruga Krila brine o rehabilitaciji osoba s invaliditetom kroz terapijsko jahanje.

Kauflandova božićna akcija zove se "Djela, a ne riječi, zajednicu usreći", kroz koju će lokalnim udrugama i organizacijama donirati 200 tisuća kuna i to na način da u svakom gradu u kojem postoji trgovina Kauflanda donira 5000 kuna. Udrugu su birali kupci svojim glasovima.

Lanac Tommy sudjelovao je u humanitarnoj akciji "Božićna košarica" Lions kluba Luca, a svi koji željeli mogli su dati svoj novčani prilog za socijalno ugrožene obitelji na šibenskom području.

Lidl je i sponzor nagrade Lidl regionalna vinarija na Vinartovoj dodjeli godišnjih postignuća, čime se dodatno afirmira hrvatske vinska scena. Osim ovoga, Lidl je produžio i unaprijedio suradnju s Hrvatskim rukometnim savezom. Tommy je sponzor Odbojkaškog kluba Kaštela .Konzum je donirao praktikum prodavaonica za zanimanje prodavač Srednjoj školi Ludbreg koja se ponosi time što školuje djecu za posao, a ne za burzu.

Plodine su bile sponzor riječke Gastrofešte na Korzu kada su podijeljene tisuće porcija friganih ribica, bakalara i časa crnog vina.

Zadarski Sonik donirao je kroz akciju "Hvala ti za krevetić" Opću bolnicu Zadar, a Ribola je u suradnji s Henkelom donirala KBC Split i to kupnjom ultrazvučnog uređaja .

Konzum je Odjelu pedijatrije Županijske bolnice Čakovec donirao 50 popularnih Zdravoljubaca čime je uljepšao Novu godinu djeci u bolnici.

Trgovci traže i jednostavnije doniranje hrane jer je trenutna zakonska regulativa prilično oštra i komplicirana. U Hrvatskoj se baci oko 400 tisuća tona hrane ili 70 od 90 kilograma po osobi, a povećanju donirane hrane nije pomoglo niti ukidanje PDV-a iz 2015. na donacije. Kaufland i Lidl surađuju s Caritasom. Lidl kroz projekt "Socijalna košarica – podjela pomoći u naravi", a Kaufland proizvode pred istekom roka trajanja prikuplja u svom Centralnom skladištu u Jastrebarskom i potom ih raspoređuje prema evidencijama onima kojima je potrebno. Lidl je donirao Hrvatski Caritas sa 100 tisuća kuna u povodu srebrnog jubileja – 25 godina rada Hrvatskog Caritasa. Osim toga Lidl je sponzor kina Vladimira nazora u Malom Lošinju koje vodi Pučko otvoreno učilište. Spar je Caritasu prošle 2018. godine donirao kruh u vrijednosti 4,6 milijuna kuna.

Kaufland, Konzum i Boso prošlog prosinca uključili su se u akciju vinkovačkog Crvenog križa Tjedan solidarnosti kroz akciju "Vaš dar za pravu stvar" .

Briga za društvo i zajednicu; zaštita zdravlja i okoliša

Lidl se prvi pohvalio svojom "Cjenovnom reformom", kada je i prije stupanja na snagu novog nižeg PDV-a na cijene mesa, ribe, jaja, voća, povrća i dječjih pelena, snizio cijene i time dao doprinos rasterećenju potrošačke košarice hrvatskih građana. Ovome se pridružio i Kaufland akcijom "Dok drugi pričaju, mi režemo cijene" i "Prvi dajemo više", a temelji se na trajnim kuponima za 10% sniženja na 12 proizvoda. Spar je ponudio prosinačku akciju u kojoj je po posebnim cijenama nudio 2000 proizvoda po posebnim cijenama, od kojih je više od 500 delikatesnih, pro tome neki će artikli biti sniženi i do 44 posto. Konzum i Spar najavili su snižavanje maloprodajnih cijena od 1. siječnja, kada stupa na snagu stopa PDV-a od 13%. Konzum je najavio da će sniziti cijene 2000 proizvoda, a Spar 1500 proizvoda.

Lanac dućana Žabac, koji nudi trajno niske cijene, najavio je posao za još beskućnika, a ekološki koncept dućana im je prioritet u vođenju posla pa tako prodaju deterdžente u rinfuzi, čim se sprječava da 30000 plastičnih boca završi u okolišu. Naime, u vlastitu ambalažu kupci na "deterdžentomatu" mogu natočiti željenu količinu sredstva za pranje rublja ili posuđa, stakla, univerzalnog sredstva za čišćenje ili omekšivača, a na tom stroju upravo radi i Jura Čičak, koji je zaposlen preko Centra za inkluzivne radne aktivnosti.

Lidl je najavio svoju novu eko – akciju o smanjenju upotrebe plastike "Naša najveća plastična operacija" i to kroz smanjenje ambalažnog materijala i održivom zbrinjavanju namirnica u privatnoj robnoj marki. Ambicija mu je postati tržišni lider u društveno održivom poslovanju, kroz ciljeve da ukine plastične artikle za jednokratnu uporabu do kraja 2019., a do 2025. godine želi smanjiti upotrebu plastike za 20%. Lidl plastične proizvode planira zamijeniti artiklima od održivih materijala koji se mogu reciklirati.

Lidl je pokrenuo suradnju s Hrvatskom gorskom službom spašavanja HGSS, a kako kažu spojiti njihove navike i njihov radni dan s Okusima zavičaja bilo je logično i prirodno. HGSS nesebično svakodnevno pomaže spašavanju kako naših građana tako i turista. U suradnji s Pan pivom, Lidl će prikupljati sredstva za pse u skloništima, pa će tako 2 kune od prodaje paketa Pan piva u Lidlu ići za nabavu hrane za pse koja će biti donirana četiri skloništa u Splitu, Osijeku, Varaždinu i Zagrebu.

Spar i Konzum surađivat će s Udruženjem proizvođača piva, slada i hmelja HGK i Ministarstvom zdravstva u akciji "Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne", kojom se poziva na dosljedno provođenje zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina.

Spar je prvi javno oglasio da na blagajnama zapošljava umirovljenike i to na četiri sata i to nakon što je na snagu stupio novi zakon koji omogućava zadržavanje mirovine za rad na pola radnog vremena. Radit će na ugovor o radu, a uplaćivat će im se i doprinosi. Iz Spara poručuju da je osiguran i prijevoz onima kojima je potrebno. Spar računa da će i njihovo iskustvo doprinijeti kompaniji, a da će sebi popraviti kućne budžete. Sličnu kombinaciju ponudio je i SuperKonzum u Zadru jednoj svojoj umirovljenici koja je nastavila raditi na 4 sata nakon umirovljenja. Ipak, sindikat upozorava da umirovljenici u Hrvatskoj moraju raditi da bi preživjeli, a ne kao u razvijenim društvima zato što to žele.

Spar se pohvalio velikom ponudom namirnica bez glutena i laktoze pod svojom markom "Free from", namijenjenu bolesnim i alergičnim osobama, a uključuje gotove proizvode poput tijesta, kruha, keksa.

Metro je raspisao sedmi po redu Metro Potentials u sklopu kojega omogućava mladima iz Hrvatske stjecanje dvogodišnjeg međunarodnog radnog iskustva kako bi preuzeli menadžerske funkcije unutar tvrtke.

Briga za dobavljače, klijente, partnere i suradnike

Jedan od Lidlovih dobavljača, Zlatko Vinković iz međimurske Belice, koji proizvodi krumpir, luk, ciklu i tikve, pojasnio je koristi od certifikata GlobalG.A.P.. Između ostaloga, on zahtijeva detaljno praćenje proizvodnje kako bi se zadovoljio jedan od njegovih glavnih ciljeva – sljedivost, a njihovi savjeti donose mnoge uštede samim proizvođačima. Slično je potvrdio i Lidlov dobavljač OPG Marijana Balića iz Ilače kraj Vukovara. Lidl je s Vinartom pokrenuo i projekt "Vino moga zavičaja", u kojem pozivaju vinare da se prijave za natječaj za vino godine, a cilj mu je daljnje afirmiranje kvalitetnih domaćih vina. Stručna komisija izabrat će tri vina (crno, bijelo i rose), koji će dobiti mjesto na prodajnim policama.

Metro se pohvalio da je u svoj asortiman uključio tunjevinu hrvatske tvrtke Pelagos. Metro je u suradnji s američkim Targetom raspisao novi natječaj Metro Target Retail Accelerator kojim se traže inovatori u prodaji, a mogu se prijaviti start up - ovi iz cijelog svijeta.

KTC je najavio suradnju s Udrugom Baby Beef , pa će tako i na njihovim policama, osim onih Spara i Kauflanda, biti meso s oznakom "Hrvatska junetina", čime je Baby Beef ušao i u jedan hrvatski trgovački lanac. Ujedno, KTC se pohvalio s najmanjim udjelom inozemnih proizvoda u prodajnom asortimanu, a predsjednik Uprave Ivica Katavić smatra to pozitivnom poslovnom odlukom jer, kako je kazao, tvrtka je građena i razvijana s domaćim proizvodnim tvrtkama koje su ih u tim trenucima podržavale.

Med hrvatskih pčelara, nova linija PIP proizvoda, moći će se pronaći na policama Konzuma i Tommy - ja.

Početak svoje suradnje s Polleo Sportom, Konzum je obilježio Fit Partyjem čiji je središnji dio bio rušenje Zida loših navika i promocija zdravog i aktivnog načina života.

Konzum je objavio da je otkupio čak 40% hrvatskog uroda mandarina, čime potvrđuje partnerski pristup i pomoć domaćoj proizvodnji voća.

Spar je istaknuo da su hrvatski proizvođači kroz njega izvezli 68 milijuna eura to jest pola milijarde kuna, a najveći je porast izvoza na tržište Italije. Ponosni su i sa svojim odjelom voća i povrća koji izgleda kao domaća tržnica, a posebno ističu svoju marku "Vrtovi Hrvatske", koji u svojoj ponudi ima i 200 sireva domaće proizvodnje čime se nastavlja kampanja "Da, domaće je!".

Metro je lansirao nove digitalne platforme DISH namijenjenu ugostiteljima – partnerima koji žele osuvremeniti svoje poslovanje, uštedjeti vrijeme i povećati prihode, a platforma nudi niz besplatnih digitalnih usluga poput izrade web stranica.

Briga za vlastite zaposlenike

Gordana Fabris, savjetnica za ljudske resurse u Konzumu, na okruglom stolu "Načini motivacije i zadržavanja radnika u velikim kompanijama" održanome u studenome prošle godine, izjavila da ni u najtežim vremenima nije bilo egzodusa zaposlenih iz Agrokora, a da u Konzumu stalno rade na edukacijama i prekvalifikacijama zaposlenih. Istaknula je da prema istraživanju o tome što ljude motivira za neki posao, najviše njih traži da taj posao bude smislen, potom traže da se ono što rade vrednuje, a važan im je odnos sa šefovima i dobivanje informacija. Od trinaest navedenih tvrdnji, visina plaće našla se tek na – sedmom mjestu. Navela je i da mladi žele balans života i rada, ne žele brige s posla nositi kući, a važno im je i društveno odgovorno ponašanje. Na tržištu će pobijediti one kompanije koje će to omogućavati.

Na dan sjećanja na žrtvu Vukovara Kaufland u Vukovaru (nedjelja, 18.11.) nije radio, čime je omogućio zaposlenicima da ga u miru obilježe. Isto tako Kaufland nije radio na blagdane Božića i sv. Stjepana, te na prvi dan Nove godine. Na Badnjak se radilo skraćeno do 16 sati, a na Staru godinu do 18 sati. Lidl je najavio neradne blagdane Božić , sv. Stjepan i prvi dan Nove godine, dok su na Badnjak i Staru godinu njihove trgovine radile skraćeno. Neradnim blagdanima pridružio se i Spar koji nije radio na Božić, ali je dio trgovina radio skraćeno na sv. Stjepana.

Predsjednik Uprave Plodina Mile Ćurković, najavio je isplatu Božićnice od 1500 kn neto za svoje zaposlene, koji su ove godine dobili i regres i uskrsnicu, što je u godini dana 2900 kn neto. Odluku Vlade o povećanju neoporezivog dijela prigodne nagrade na 7500 kn je pozdravio, no istaknuo je da je kraj godine nezgodno vrijeme za takve odluke s obzorom na to da ozbiljne kompanije planove ne donose od danas do sutra. Plodine nisu radile na Božić, ali su na Badnjak i sv. Stjepana radile skraćeno, čime se svrstavaju među trgovce koji daju najmanje slobodnog vremena za prosinačke blagdane. Predsjednik Uprave Tommyja Tomislav Mamić najavio je da će povećati iznos božićnica, a isto tako njihove trgovine neće raditi na Božić i sv. Stjepana.

Iz Agrokora su poručili da će njihovi zaposlenici, pa tako i zaposlenici Konzuma, dobiti božićnice od 1500 kn i dar za djecu koji se isplaćuje prije sv. Nikole. Uz to, Konzum je najavio neradni Božić i sv. Stjepana, a na Badnjak skraćeno radno vrijeme do 17 sati.

KTC je, pak, na tradicionalnom proglašavanju svojih najboljih kompanija (tri robna centra, benzinske postaje i poljoljekarne KTC –a u kojima se nagrađuju svi zaposleni), najavio neradne blagdane i božićnice od 2000 kn neto. Ivica Katavić, kao predsjednik Udruženja trgovine HGK, još jednom je istaknuo da rad trgovina nedjeljom treba zabraniti, a KTC već dvije godine ne radi na vjerske blagdane.

Čelni ljudi općine Martijanec kod Ludbrega uspjeli su postići dogovor o neradnoj nedjelji sa svim trgovačkim lancima koji tamo posluju, a to su Konzum, Kitro, Trgonom, a priključili su se i lokalni obrti koji imaju trgovine Štef, Marica, San i Mihaela.

Krajem siječnja Konzum je najavio da povećava primanja svojim zaposlenicima u neto iznosu od 350 kuna, a isplaćivat će se trajno kao neoporezivi dodatak . Za 1. ožujak Lidl je najavio da će povećati bruto plaće svojim zaposlenima za 10 do 15 posto. Osim ovoga, u Lidlu su istaknuli da zaposlenima daju i druge dodatke poput sezonskog dodatka i sistematskog pregleda. Sistematske i dodatne specijalističke preglede svojim zaposlenima omogućava i Konzum.

Kaufland je također najavio povećanje plaća svojim zaposlenicima na nerukovodećim pozicijama za 7,6% i to kroz neto nagradu za ostvarene radne rezultate. Uz to, nude i sufinanciranje raznih sportskih aktivnosti, poklon pakete za novorođenčad, te mogućnost profesionalnog predaha u obliku neplaćenog dopusta u trajanju od 1 do 3 mjeseca. Pohvalili su se da plaće isplaćuju 3. dana u mjesecu, te da im je radni tjedan petodnevan. Kaufland je već treću godinu za redom dobitnik certifikata Poslodavac Partner koje dodjeljuje konzultantska kuća Selectio tvrtkama koje ostvaruju visoke standarde kvalitete u upravljanju ljudskim resursima.

Konzum, Kaufland i Lidl istaknuli su brigu o zaštiti na radu za svoje zaposlene, te njihovom kontinuiranom edukacijom u segmentu zaštite na radu i zdravlja.

Konzum se pohvalio da preko 76% voditeljskih pozicija pripada ženama koje čine više od 74% zaposlenih. U samoj maloprodaji ta se brojka penje na 84% ih je isto toliko na voditeljskim pozicijama.

Kroz analizirano razdoblje vidljivo je da su trgovci vrlo aktivni u segmentu brige o društvenoj zajednici i poslovnoj okolini, no jako veseli da se vrlo pozitivno mijenja odnos prema zaposlenima koji su ipak glavna pokretačka snaga svakog uspješnog poslovanja.

Foto:

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!