Brand vs. private label u oglasima trgovačkih lanaca

Novosti iz Press clippinga

Natrag na Novosti iz Press clippinga

Brand vs. private label u oglasima trgovačkih lanaca

Press clipping je za promatrano razdoblje prosinca 2018. analizirao omjer zastupljenosti privatnih robnih marki nasuprot brandovima s Euromonitorove liste u tiskanim oglasima FMCG trgovaca.

Promatrani su oglasi trgovačkih lanaca s tržišnim udjelom većim od 5% kroz tiskane medije te je u analizu uzeto prvih 100 brandova prema izvještaju Euromonitora.

Najviše oglasa u tiskanim medijima u prosincu imao je Tommy, ukupno 41, a slijedi ga Interspar s 31 oglasom. Po 29 oglasa objavili su Konzum i Lidl. Kaufland je zakupio 13 oglasa, a Plodine četiri.

Zanimalo nas je koliko trgovački lanci u svojim oglasima promoviraju vlastite privatne robne marke te koliko su u njihove oglase uključeni neki od najjačih brandova.

Od šest promatranih trgovačkih lanaca, najviše brandova oglašavao Tommy, njih 26 a slijedi ga Lidl sa 10 brandova u oglasima. Plodine i Kaufland oglasili su po 6 brandova, Interspar 5 a Konzum jedan.

Brandovi koji su oglašavani tijekom prosinca su Milka (kategorija čokoladne konfekcije), Zvijezda (kategorije umaci i biljna ulja), Barcaffe (kategorija kava), Napolitanke Kraš (kategorija keksi), Nivea (kategorija njega kože), Nutella (kategorija namazi), Coca-Cola (kategorija gaziranih pića), Dukat (kategorije mlijeko i jogurt), Franck jubilarna kava (kategorija kava), Kroki Kroket (kategorija grickalice), Ledo (kategorija prerađeno voće i povrće), Pringles (kategorija grickalice), Zewa (kategorija toaletni papir), Barilla (kategorija tjestenine), Kandit (kategorija čokoladna konfekcija), Kinder chocolate (kategorija čokoladna konfekcija), Domaćica (kategorija keksi), Dorina (kategorija čokoladna konfencija), Faks helizim (kategorija deterdženata za pranje rublja), Gavrilović (kategorija mesa i mesnih prerađevina), Nescafe (kategorija kava), Ferrero Rocher (kategorija čokoladna konfekcija), Red Bull (kategorija energetskih napitaka) i Sky Cola (kategorija gaziranih pića).

Gledano prema kategorijama, najoglašivanija je kategorija brandova kategorija čokoladne konfekcije sa 12 pojavljivanja - Milka sa osam, te Kandit, Kinder Chocolate, Ferrero Rocher i Dorina sa po jednim pojavljivanjem.

Privatne marke su tijekom prosinca 2018. zauzele promovirane u više oglasa u odnosu na brandove – 15 oglasa Tommyja sadržavalo je jednu ili više njegovih privatnih robnih marki. Interspar je privatnu robnu marku oglasio u sklopu 13 oglasa, Konzum u 3, a Plodine u jednom oglasu.

Ukupno gledano, privatne su robne marke odnijele pobjedu nad brandovima – pojavile su se u 40 oglasa, a brandovi u 32!

Foto: Ana Šlat

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!