UDARNE VIJESTI S NASLOVNICA NAJKONZUMIRANIJIH DNEVNIH NOVINA U SVIBNJU 2016.

Vijesti

Natrag na Vijesti

UDARNE VIJESTI S NASLOVNICA NAJKONZUMIRANIJIH DNEVNIH NOVINA U SVIBNJU 2016.

Foto:

Svibanj 2016. godine odabrali smo za još jedan kraći pregled aktualnosti u najkonzumiranijim hrvatskim dnevnim novinama. Izabrali smo tako tri dnevna lista:

· 24 sata

· Večernji list

· Jutarnji list

Kriterij za odabir medija bio nam je podatak o konzumaciji, čitanosti istih. (Prema istraživanju agencije De facto produkcije iz Zagreba, tri najčitanije dnevne novine su upravo ove tri navedene.)

Bilježili smo one vijesti koje su zauzimale čitavu naslovnicu ili su bile najuočljivije, što znači da potencijalno utječu na javno mnijenje ili jednostavno traže i zadržavaju pažnju šire publike.

Napominjemo da je ovo samo "ad hoc" pregled, a ne znanstveno istraživanje.

Podatke koje smo dobili prikazali smo na ukupno 7 slika (označene od 1.1. do 4.).

Zanimalo nas je ponavljaju li se, ako da u kojoj se mjeri ponavljaju, kao udarne, pa samim time i postaju pričama mjeseca.

Na slikama pod temom "ostalo" nalaze one naslovne teme koje su se u svibnju u određenom mediju pojavile samo jednom kao prve. Za svaki smo medij na drugoj slici prikazali sve teme s naslovnica grupirane u tematske sklopove.

Izdvojili smo ukupno 71 različitu temu koja se plasirala kao udarna vijest. Zbog veće preglednosti nismo bilježili doslovne naslove priloga, već smo ih razvrstali pod teme i tematske sklopove koji su dobili nazive prema svom sadržaju.

U svibnju se izrazito dominantnom temom pokazala politika, bar kad se radi o Večernjem i Jutarnjem listu. Udio tematike vezan za politiku na naslovnicama Večernjeg lista iznosi 79% od ukupnog broja naslovnica, a na naslovnicama Jutarnjeg lista 76%. U 24 sata dominantna je crna kronika s udjelom od 35%.

Kaos/kriza u vlasti udarna je tema na naslovnicama Večernjeg lista u svibnju (Most šuti, a Orešković brani Karamarka; Petrov: Karamarko mora otići iz Vlade; Karamarko se bori da preživi u Saboru; Orešković izabrao Karamarka da spasi Vladu; Nova inicijativa – Karamarko i Petrov izlaze iz Vlade, nema novih izbora...).

Vezano za tematiku na naslovnicama su najavljeni i veliki intervjui s Tihomirom Oreškovićem te s čelnicima HDZ-a i Mosta. Udio tematike vezan za crkvu je na drugom mjestu, a Večernjakova akcija: 100 poteza za lakši život je na trećem mjestu, koje dijeli s već navedenim intervjuima. Ostale su se teme samo jedan dan našle na naslovnici.

Na slici koja slijedi (slika 1.2.) prikazane su sve teme s naslovnica Večernjeg lista razvrstane po tematskim sklopovima.

Ukupno gledajući sve teme s naslovnica Večernjeg lista, udio vezan za politiku se u odnosu na prošli mjesec i povećao, u travnju je iznosio 70%, a sad je dostigao 79%.

Slijedi tematski sklop koji se odnosi na crkvene teme (misterij Tijelova; đakonice – hoće li žene moći vjenčavati, krstiti i pokapati poput đakona?; Biskup Križić koji poručuje da se gayevi trebaju uključiti u život Crkve). Gospodarstvo te životne priče su sklopovi koji su jednako zastupljeni, a najmanje je zastupljen sport.

U svibnju je na naslovnicama Jutarnjeg lista udarna tema također kaos/kriza u vlasti (Mobilizacija HDZ-a protiv Mosta; Orešković prvi put protiv Mosta; Panika u HDZ-u...). Slijedi tematski sklop koji obuhvaća najavu ekskluzivnih intervjua na naslovnicama, u svibnju su intervjui bili s Tihomirom Oreškovićem, Božom Petrovim te Tomislavom Karamarkom. Slijede tri teme koje su jednako zastupljene, radi se o procesu oko Ine i ugovoru s MOL-om, zatim o slučaju Ane Karamarko i ugovorima i akcija oporbe zbog istih, te reforma obrazovanja.

Jutarnji je list također povećao udio političkih tema na naslovnicama te u svibnju iznosi 76%, što je povećanje za čak 19% u odnosu na travanj. Drugi je tematski sklop vezan za školstvo i obrazovanje. Slijede teme vezane za gospodarstvo te savjete za zdravlje, a najmanje je zastupljena znanost.

Udarne vijesti na naslovnicama 24 sata su one vezane za nesreće, nestale, nasilje, to jest crna kronika (Dječak pao s hotela; Utopili se bratići stari 2 i 3 godine; Umrla na maturalnoj večeri; Žena zarila mužu nož u srce...). Slijede teme vezane za nagradne igre koje su povezane s Europskim prvenstvom i Hrvatskom nogometnom reprezentacijom. Jednako su zatupljene teme vezane za reformu obrazovanja te za apel koji su roditelji njegovatelji uputili ministrici Juretić - Mijenjajte loš zakon/Vlast dramatično reže prava invalidnoj djeci.

Ostale su se teme kao udarne na naslovnici javile samo jednom.

Za razliku od Večernjeg i Jutarnjeg lista, na naslovnicama dnevnih novina 24 sata, politika se nalazi tek na trećem mjestu i to s udjelom od 17%. Najzastupljenije su teme vezane za crnu kroniku, a slijede one vezene za nagradne igre, poklone i zabavu. Dva sljedeća tematska sklopa, nakon politike, jednako su zastupljena na naslovnicama – savjeti o zdravlju i školstvo i obrazovanje, a najmanje zastupljene teme su vezane za poznate/javne ličnosti na naslovnicama (Severina).

Dominantnom temom na naslovnicama pokazala se politika, bar kad se radi o Večernjem i Jutarnjem listu. Kod ova se dva dnevna lista udio na naslovnicama u odnosu na travanj još i povećao, kod Večernjeg lista za 9%, a Jutarnjeg za 19%. Jedino je kod 24 sata udio iste smanjen, za 10%, te više nije udarna tema mjeseca, već je na trećem mjestu.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!