Mala i srednja poduzeća u Europi koja upravljaju podacima očekuju veći rast poslovanja

Vijesti

Natrag na Vijesti

Mala i srednja poduzeća u Europi koja upravljaju podacima očekuju veći rast poslovanja

Foto:

ZAGREB, 22. ožujka 2016. - Prema najnovijem istraživanju Microsofta provedenom među 6.200 malih i srednje velikih poduzeća (SMB) u 20 zemalja u Europi tijekom siječnja i veljače, SMB smatraju da će im korištenje „big data“ donijeti bolje financijske rezultate u sljedećih godinu dana. Velika većina malih i srednjih velikih poduzeća obuhvaćenih istraživanjem upravlja svojim podacima i među njima je 45 % onih koji optimistično gledaju na rast poslovanja što je dvostruko više nego među poduzećima koja ne upravljaju podacima gdje je njih samo 20 % optimistično vezano uz rast u narednom razdoblju.

Istraživanje je pokazalo i kako će poduzeća koja koriste velike količine podataka prilikom poslovnih odluka biti pokretači europskog ekonomskog rasta te će u većoj mjeri lansirati nove proizvode i usluge (45 % prema 27 % onih koji ne koriste podatke) te širiti poslovanje na druga tržišta (32 % prema 18 % onih koji ne koriste podatke).

Očigledno je da redovito korištenje podataka, europskim malim i srednje velikim poduzećima predstavlja komparativnu prednost pred konkurencijom. Poslovne organizacije svih veličina suočavaju se sa sve većim brojem informacija, od podataka o klijentima ili prodajnim rezultatima do trendova u industriji. Uspješna poduzeća koriste razne alate kako bi prevela podatke u smislena obrazloženja te tako prepoznali koje korake treba poduzeti za veći rast. Rekao bih da je pravilno korištenje podataka postala ključna poslovna vještina za mala i srednja poduzeća“, rekao je potpredsjednik u Microsoftu za mala i srednje velika poduzeća David Smith.

Uz ove ključne pokazatelje, istraživanje je definiralo i tri ključne značajke ponašanja kod onih poduzeća koja očekuju rast u sljedećem razdoblju:

· korištenje podataka kako bi pridobili nove klijente (63 % poduzeća koja svakodnevno koriste velike količine podataka navode to kao podlogu za stalnu interakciju s potencijalnim klijentima te kao veliku prednost pri zadobijanju novih klijenata)

· korištenje podataka kako bi pripremili tim za izazove poslovanja (odgovarajući potezi vezano uz korištenje tehnologije i podatke mogu opremiti zaposlenike s vještinama koje doprinose rastu poslovanja. 57 % poduzeća koja su opskrbljena podacima koriste tehnologiju da podignu produktivnost prodajnih timova, a njih 74 % smatra da je tehnologija unaprijedila vještine zaposlenika)

· upotreba podataka za ostvarivanje prilika i to prije konkurencije (70 % poduzeća koja redovito koriste podatke uvjerena su da im je digitalna tehnologija povećala sposobnost inoviranja. Uz to, neka od najuspješnijih poduzeća izjavljuju kako im je razumijevanje velike količine podataka pomoglo razviti nove digitalne poslovne modele).

Inače, mala i srednje velika poduzeća su motor europskog gospodarskog rasta s obzirom da predstavljaju 99 % svih poduzeća u Europskoj uniji te zapošljavaju ok 2/3 zaposlenika u privatnom sektoru. U posljednjih pet godina takva su poduzeća kreirala 85 % novih poslova, pa nije ni čudo da ih Europska Komisija smatra ključnima za osiguranje ekonomskog rasta, inovacija i novih poslova u EU.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!