Mjerenje i evaluacija: Što su Barcelona Principles 2.0

Vijesti

Natrag na Vijesti

Mjerenje i evaluacija: Što su Barcelona Principles 2.0

Foto: Shutterstock

Unutar struke odnosa s javnošću velika se pažnja polaže na mjerenje i evaluaciju učinaka. Vrlo je važno prezentirati i pokazati učinke odrađenog i postignutog, no uvijek se postavlja pitanje kako mjeriti i koja su pravila. AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) već dugo vremena ulaže napore kako bi se mjerenje i evaluacija stavili pod jedinstveni okvir u svijetu. U tu svrhu prvo je donesen dokument Barcelona Principles (2010. godine), a pet godina kasnije i prošireni dokument Barcelona Principles 2.0. Ovaj dokument sadrži sedam glavnih načela i predstavlja smjernice i preporuke upućene struci odnosa s javnošću, kako pojedincima tako i organizacijama. Obzirom da se radi o smjernicama i preporukama, ovaj dokument za nikoga nije obvezujući i to je razlog zašto se promjene u praksi kao i usvajanje načela odvijaju sporo. Dugoročni je cilj da se ovaj okvir usvoji kao dobra praksa unutar struke.

Slijediti preporuke ovog dokumenta znači poštivati sljedećih sedam načela:

1. Postavljanje cilja i mjerenje su temelji komunikacija i odnosa s javnošću

2. Preporučuje se mjerenje komunikacijskih učinaka (Outcome), a ne samo rezultata (Output)

3. Učinak na organizacijsko djelovanje može i mora biti mjeren gdje god je to moguće

4. Mjerenje i evaluacija zahtijevaju kvalitativne i kvantitativne metode

5. AVE ne predstavlja vrijednost komunikacije

6. Društveni mediji mogu i trebaju biti dosljedno mjereni zajedno s drugim medijskim kanalima

7. Mjerenje i evaluacija trebaju biti transparentni, dosljedni i ispravni

Ova su načela usuglašena i usvojena od strane sljedećih organizacija: AMEC, Global Alliance, Institute for Public Relations, International Communications Consultancy Organization, Public Relations Consultants Association i Public Relations Society of America.

Kao pridruženi član AMEC-a, poštujemo zadane okvire. Metodologije razvijamo temeljem iskustava i potreba tržišta u zemlji i inozemstvu, samostalno, ali i zajedno s našim korisnicima, što se pokazalo kao izvrstan spoj dobrih praksi. Svako odstupanje od zadanih okvira uvijek je moguće kada korisniku to ima smisla i kada se dokaže da postoje specifični slučajevi.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!