Španjolac Cristian Crusat zaključio festival "Europea U Dvorištu" 2015.

Vijesti

Natrag na Vijesti

Španjolac Cristian Crusat zaključio festival "Europea U Dvorištu" 2015.

Foto:

ZAGREB, 24. studenoga 2015. (Hina) - Gostovanjem nagrađivanog španjolskog pisca Cristiana Crusata u utorak je u Zagrebu završio ovogodišnji ciklus književnog festivala Naklade Ljevak "Europea U Dvorištu", koji je tijekom nekoliko jesenskih mjeseci hrvatskoj publici predstavio četvero suvremenih europskih autora.

Riječ je redom o mladim nadama suvremene europske literarne scene, dobitnicima Europske nagrade za književnost, koji su o svojim nagrađenim knjigama u ugodnom druženju sa svojim hrvatskim čitateljima razgovarali u cafeu U Dvorištu, sad već kultnom kulturnom okupljalištu u zagrebačkoj Žerjavićevoj ulici. Crusat je španjolski dobitnik Europske nagrade za književnost 2013., koja mu je dodijeljena za knjigu "Kratka teorija putovanja i jedna pustinja" (2011.), upravo objavljenu i na hrvatskom, u prijevodu Tanje Tarbuk i izdanju Naklade Ljevak. Pisac je zahvalio na pozivu na gostovanje u Zagrebu, koje je za njega "mitsko književno mjesto" čije je prostore upoznao čitajući kao student djela Miroslava Krleže, te srpskih pisaca Milorada Pavića i Danila Kiša, "pisaca koji su me naučili pisati i za mene predstavljali model". "Biti tu za mene je nešto posebno jer prepoznajem sebe, trenutke i scene koje sam već doživio i intenzivno upoznao te uključivao u svoju književnost i svoje priče", kazao je. Knjigu "Kratka teorija putovanja i jedna pustinja" čini šest priča u kojima pisac kontemplira o čitavom rasponu ljudskih iskustava. Svaka je priča pričana drugačijim pripovjednim stilom pa ostavljaju dojam kao da ih je pisala skupina autora, a ne jedan. U pripovijestima su likovi smješteni negdje na rubu stvarnosti, u neprekidnom stanju iščekivanja nečega, nekog otkrovenja, spasa, boljitka, koji se ne dogodi, već naprotiv, njihova neostvarena očekivanja stvaraju snažnu atmosferu samoće i beznađa u perpetuumu ciklusa rađanja i umiranja. Njihova je stvarnost pustinja izvana, ali i iznutra. "Pustinja je na neki način metafora stanja psihe današnjeg čovjeka, ona je prostor bez supstancije, pasivni prostor, prostor izolacije. Ona je fizički ali i emocionalni prostor, prostor otežane komunikacije i to odražavaju i moji likovi", kazao je pisac. Na tribini nazvanoj "Putovanje prema unutra", o pustinji o kojoj Crusat piše u svojoj knjizi i "pustinji stvarnosti koje smo svi zatočenici" govorio je i pisac i urednik Branko Čegec. Istaknuo je kako pisac u svojim pričama identificira putovanje i pisanje, povezuje ta dva procesa,l ali iz perspektive okrenutosti "prema unutra, prema odnosima među likovima". "I jedno i drugo je kretanje, i to kretanje koje se događa u životu, a koje se tu razvija kako u relacijama između pojedinih likova, tako i u razvijanju teksta", kazao je Čegec. "Te priče jesu na neki način putovanje koje možda nema početnu i ciljnu točku, jer ono se već događa negdje u nekom trenutku, dok je samo kretanje više na razini same proze. Sve su priče u nekom drugom kontekstu, a povezuje ih polazišna točka odnosa između putovanja i pisanja", dodao je. Cristian Crusat (1983.) jedan je od trenutno najperspektivnijih mladih španjolskih pisaca. Autor je još knjiga priča "Kipovi" (2006.) i "Mirni u ratno doba" (2010.). Piše eseje, prijevode i članke iz komparativne književnosti u raznim španjol¬skim i južnoameričkim časopisima, kao što su Revista de Occidente, Letra Internacional, Punto de partida ili Revista Atlántica. Radi kao lektor za španjolski jezik u inozemstvu. Tribina s piscem posljednja je u nizu trećeg po redu festivala Europea U Dvorištu, koji je u Zagreb tijekom tri jesenska mjeseca, od rujna do studenoga, doveo još slovensku književnicu Natašu Kramberger, Portugalca Alfonsa Cruza i češkog romanopisca Tomaša Zmeškala. Redom je riječ o relevantnim i nagrađivanim europskim autorima, a njihovim predstavljanjima Naklada Ljevak, osim što želi dodatno oživiti jesensku kulturnu i književnu scenu grada Zagreba, nastoji i što bolje domaćoj publici prezentirati suvremenu europsku književnost.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!