NAGRAĐIVANI IGRANI FILM ARSENA OREMOVIĆA GLAVA VELIKE RIBE OD 2. VELJAČE U KINIMA DILJEM HRVATSKE!

Vijesti

Natrag na Vijesti

NAGRAĐIVANI IGRANI FILM ARSENA OREMOVIĆA GLAVA VELIKE RIBE OD 2. VELJAČE U KINIMA DILJEM HRVATSKE!

Foto: Sabmarine

Prizori iz bračnog života na balkanski način – Nakon međunarodne premijere na Cottbus Film Festivalu te uspješne festivalske turneje ovjenčane nagradama za glavnu mušku i žensku ulogu, dugometražni igrani film redatelja Arsena Oremovića Glava velike ribe", nastao prema istoimenom romanu Ognjena Sviličića, od 2. veljače 2023. dolazi pred domaću filmsku publiku.

Biznis i brak malog čovjeka na hrvatski način

Najveće iznenađenje ove festivalske sezone, film Glava velike ribe Arsena Oremovića urbana je socio-politička drama o tranziciji i poduzetništvu te bračnim prizorima na balkanski način, s kojom će se domaći gledatelji lako saživjeti prateći sudbinu malog čovjeka rođenog u krivo vrijeme i na krivom mjestu, nemoćnog da se odupre koruptivnom sistemu u kojem živi.

U središtu radnje ove prepoznatljive priče iz Hrvatske nalazi se taksist Andrija koji, stisnut ustaljenom svakodnevicom i opčinjen nerealnim poduzetničkim ambicijama, prodaje seosku kuću pokojnih roditelja i poziva svog brata, ratnog veterana, da se useli k njemu i njegovoj ženi u stan u Zagrebu. Surova realnost postratne Hrvatske ući će tako uveć neskladnubračnu zajednicu.

Zrelost debitantskog ostvarenja

Arsen Oremović, iz ranijih godina kulturnoj javnosti poznat kao filmski kritičar i novinski urednik, Glavom velike ribe, za koju potpisuje režiju i scenarij, debitantski iskoračuje u svijet dugometražnog igranog filma u kojem se, sudeći po sjajnim reakcijama kritike koja ističe zrelost i promišljenost njegova redateljskog pristupa, snašao baš kao riba u vodi. I sam Oremović istaći će kako je prijelaz iz dokumentarističkog u igrani rod za njega bio prilično bezbolan:

̶ Snimanje i rad s glumcima u mjeri u kojoj, kao redatelj primarno dokumentarnih filmova, dosad nisam radio, bilo je vrlo prirodno i tu doista nisam osjećao neki osobiti pomak u odnosu na svoje prijašnje radove. Štoviše, ovdje sam išao za sličnim dokumentarističkim osjećajem, a mogao sam potpuno kontrolirati stvari - pa je utoliko čak bilo i lakše. Suradnja s Lanom, Nikšom i Nevenom bila je izuzetno laka.

Vrhunski glumački postav

Sjajan odabir glumačkog trolista koji svojim snažnim individualnostima nosi ovaj film – Nikše Butijera kao Andrije, Nevena Aljinovića-Tota kao Traktora te Lane Barić kao Vesne već je potvrđen Zlatnom arenom za glavnu žensku ulogu (Barić) i Zlatnim Orionom za glavnu mušku ulogu (Butijer) na festivalu glumca u Vinkovcima.

̶ Glumci su doista dali poseban reljef tim likovima od kojih svaki nosi svoju vrstu križa, a opet smo u svemu tome iskazali i nešto apsurdne komike koju je publika dosad jako dobro prepoznavala, reći će o svom izboru za glavne protagoniste redatelj.

O iskustvu u procesu rada na filmu svjedoči i glumac Neven Aljinović-Tot, za kojeg je kritika ustvrdila kako se u potpunosti srastao s likom ratnog veterana Traktora:

̶ Lana i Nikša su jako dobri glumački partneri od kojih se može puno toga naučiti, a Arsen i ja smo se negdje dubinski shvatili i razumjeli, tako da nam je zajednički rad išao jako dobro. S likom Traktora sam se od početka jako saživio i potrudio sam se dati mu života i emocije koliko god je bilo u mojoj moći. Za mene je on lik koji se duboko zapetljao u neki svoj mentalno-emotivni labirint u koji su ga dovela njegova ratna iskustva, ali nekako mi se čini da to stanje nadilazi samo skupinu ljudi koji su iskusili rat: mislim da se takvo što može dogoditi svakome. Na nama samima je izbor hoćemo li ostati zatočeni u tom labirintu ili ćemo prihvatiti promjenu i pomoć i izaći jači, mudriji i slobodniji.

Sličan stav o likovima zauzima i redatelj, ističući kako su svi oni, svaki na svoj način, žrtve vremena i prostora u kojem žive, bilo da se radi o posljedicama rata, utjecaju odgoja ili sveprisutne korupcije.

̶ Upravo će te karakteristike, iako su ovi likovi izdanak podneblja ovog dijela Europe, njihove pozicije učiniti itekako prepoznatljivima u svim dijelovima svijeta, naročito u uvijek sličnim obrascima bračnih situacija ili poduzetničkih pothvata za koje su pojedinci naivno spremni založiti i vlastite kuće, tumači Oremović.

Atmosfera ruralnog i tmurni Zagreb

Snažan element filma koji doprinosi njegovoj formuli uspješnosti također je i iznimna atmosferičnost na koju nitko ne može ostati ravnodušan. Ruralni pejzaži i urbana zagrebačka sredina u Glavi velike ribe savršeno se nadopunjuju i korespondiraju na poseban način, podcrtavajući stanja likova i društveno-političke klime, kao i osobit redateljski pristup kojim je ovo ostvarenje izraslo u punokrvnog predstavnika slow burn filmske priče.

Za ovakvu rijetko uspjelu sinergiju svih filmskih elemenata zaslužna je, dakako, cijela ekipa filma, pa uz redatelja i glumce valja spomenuti direktora fotografije Marinka Marinkića, Tomislava Pavlica koji potpisuje montažu, oblikovatelja zvuka Tihomira Vrbaneca i skladatelja Tonija Starešinića. Uz njih, kostimografiju potpisuje Katarina Zaninović, masku Snježana Gorup, scenografiju Dino Topolnjak, dok su za produkciju odgovorne Maja Vukić i Katarina Prpić iz produkcijske kuće Izazov 365. Film je sufinanciran sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra i HRT-a.

Glava velike ribe najsnažnije je ispričana filmska sociopolitička priča s našeg podneblja u posljednjih nekoliko godina, prepoznata i u međunarodnom filmskom kontekstu u kojem je prozvana remek-djelom suzdržanog naturalističkog filma i najrealnijim prikazom stvarnosti hrvatskog društva. Sada je pravo vrijeme i da se domaća kino publika uvjeri u opravdanost brojnih epiteta dodijeljenih ovom filmu. Nakon zagrebačke premijere krajem siječnja, SABMARINE distribucija film donosi u nezavisna kina diljem Hrvatske te u multiplekse CineStar i Cineplexx od 2. veljače.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!