Na okruglom stolu o mentalnom zdravlju djece predstavljena nova socijalna usluga u zajednici - učinkovita i inovativna terapija igrom za djecu s poteškoćama i njihove obitelji

Vijesti

Natrag na Vijesti

Na okruglom stolu o mentalnom zdravlju djece predstavljena nova socijalna usluga u zajednici - učinkovita i inovativna terapija igrom za djecu s poteškoćama i njihove obitelji

Foto: pr

U srijedu, 14.4.2021. održan je online okrugli stol na temu mentalnog zdravlja djece u lokalnim sredinama u Republici Hrvatskoj. Okrugli stol dio je aktivnosti dvogodišnjeg projekta „Ostajem u igri! – Socijalno uključivanje kroz terapiju igrom“ kojeg Društvo „Naša djeca“ Maksimir provodi u partnerstvu sa Savezom društava „Naša djeca“ Hrvatske, a financiran je sredstvima Europskog socijalnog fonda u ukupnom iznosu od 1.499.622,58 HRK.

Projektom se želismanjiti socijalna isključenost djece i mladih s problemima u ponašanju i opterećenost njihovih roditeljauslijed nerazvijene mreže socijalnih usluga u Hrvatskoj uvođenjem inovativnih usluga kao što je terapija igrom i filial play – trening roditeljskih vještina kroz mrežu Saveza Društava „Naša djeca“ Hrvatske. Bolje socijalne usluge pretpostavljaju i sustavno obrazovanje stručnjaka koji se bave potrebama ranjivih skupina i međusektorsku suradnju.

Viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje Alma Rovis Brandić otvorila je temu ukazujući na dobre strane sustava ali i na prostor za poboljšanje koje se može vidjeti u potrebi za dodatnom edukacijom i osnaživanjem stručnjaka koji rade u školama i vrtićima i provode ranu intervenciju s djecom koja imaju problema u ponašanju. Istaknula je važnost međusobne suradnje i umrežavanja.

Jedna od aktualnih tema je bila predstavljanje rezultata istraživanja o dostupnosti socijanih usluga za djecu s emocionalnim i/ili ponašajnim teškoćama, a koji jeproveden u vrtićima i školama u lokalnim sredinama za potrebe ovog prjekta. Svrha istraživanja je bila steći uvid u usluge koje su dostupne djeci s emocionalnim problemima i/ili problemima u ponašanju na lokalnoj razini te potrebama za terapijom igrom. O zaključcima istraživanja govorila je doc.dr.sc. Ivana Maurović s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta (Odsjek za poremećaje u ponašanju) koja zaključuje:

"Nakon provedenog istraživanja 81% stručnih djelatnika škola procjenjuju kako su im potrebne dodatne intervencije u njihovim lokalnim zajednicama u koje bi mogli slati učenike, a posebno se ističe upravo terapija igrom. Učinkovitost terapije igrom u ranoj prevenciji je velika te je važno usmjeriti se prema njenoj široj implementaciji.""

U skladu s našim ciljevima, kroz projekt će sepovećati socijalna uključenost 165 djece s teškoćama u razvoju i djece i mladih s problemima u ponašanjukroz pružanje kvalitetnih i uključivih socijalnih usluga terapije iorganizaciju 35 STEM radionicau osnovnim školama u Zaboku, Koprivnici, Malom Lošinju i Zagrebu,ojačati roditeljske kapacitete 56 roditeljas ciljem pomirenja obiteljskog i poslovnog života kroz program FIlial Play i kroz promociju razvoja učinkovitih i uključivih socijalnih usluga u lokalnoj zajednici teojačati kapacitete 25 stručnjaka iz 12 gradova (Gospić, Koprivnica, Mali Lošinj, Zagreb, Rijeka, Split, Opatija, Pazin, Petrinja, Varaždin, Zabok i Ivanić Grad) u Republici Hrvatskojza širenje i unaprjeđenje te pružanje socijalnih usluga kroz edukaciju iz terapije igrom i filial play –trening roditeljskih vještina. Više o edukaciji stručnjaka govorila je Ivanka Gregurinčić, socijalna pedagoginja, terapeut igrom, supervizor i edukator iz terapije igrom, koja kaže:

""Terapija igrom je metoda koja je učinkovita ali nije svemoguća i jako je važno prethodno imati provedenu dijagnostiku i nakon toga krenuti u tretman. Ono što je važno u pristupu i edukaciji je mjerenje učinka metode te praćenje standarda (Play Therapy International) koji se moraju zadovoljiti kroz edukaciju. Od 2015. godine, zajedno s kolegicom Natašom Bijelić, nalazim se u britanskom registru terapeuta igrom i ovu metodu primjenjujem dugi niz godina s djecom različite problematike i ono što zaista moram istaknuti je da nije dovoljno raditi samo s djetetom, već je potrebno istovremeno raditi i s roditeljima. Ovaj projekt je obuhvatio i edukaciju stručnjaka iz terapije igrom, ali isto tako i edukaciju za filial play - treninga roditeljskih vještina, gdje će stručnjaci nakon završetka biti spremni samostalno raditi i s roditeljima.""

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!